keskiviikko 16. marraskuuta 2016

Kirjahankinnat, osa 4: Haltioiden tähti & Uinuvien kirjojen labyrintti

Kävin muutama viikko sitten kirpparikierroksella ja sieltä matkaani lähti kaksi kirjaa: Margaret Weisin ja Tracy Hickmanin Kuolemanportti-sarjan toinen osa Haltioiden tähti sekä Walter Moersin Zamonia-sarjan Uinuvien kirjojen labyrintti.

Kuolemanportti-sarjasta minulla on myös ensimmäinen osa, jonka olen myös löytänyt kirpparilta aikoinaan. Haltioiden tähti maksoi kaksi euroa ja muistaakseni Lohikäärmeen siipi saman verran. Vaikka en ole aiemmin Weisilta ja Hickmanilta mitään lukenut, niin pakko oli nämä kaksi kirjaa kotiuttaa. Ensinnäkin molemmat on erittäin hyvässä kunnossa, ihan kuin niitä ei olisi ollenkaan luettu. Toiseksi ainakin minun käsityksen mukaan Weis ja Hickman ovat jonkin sortin klassikkokirjailijoita fantasiakirjallisuuden saralla.

Moersin kirjoihinkaan en ole vielä tutustunut, mutta niistä olen kuullut paljon kehuja. Tämä kirja lähti nyt kolmella eurolla matkaani, eikä ole kovin kulunut versio kyseessä. Kirjastossa usein Moersin kirjat ovat kiinnittäneet huomioni, mutta eivät kuitenkaan ole vielä lähteneet matkaani.

6 kommenttia:

  1. Tosi kivoja löytöjä :D Täytyykin googletella, että mikä tuo Kuolemanportti-sarja on:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En itsekään kunnolla tiedä millaisia kirjoja ne ovat, mutta yleisesti olen kuullut Weisin ja Hickmanin olevan tykättyjä kirjailijoita. Ja tuotteliaita! :)

      Poista
  2. Mä oon hurja Weis & Hickman fani! Dragon Lancen kronikoista olen pitänyt eniten ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoo! On kyllä pitänyt kauan jo itsekin tutustua tähän parivaljakkoon, mutta en ole ehtinyt vielä kun on niin paljon kaikkea luettavaa. Täytyy Dragonlanceenkin tutustua paremmin, oon ollut sellaisessa käsityksessä et se sarja olis jotenkin tosi sekava, kun on kai monia kirjailijoita ja sisarsarjaa ja kaikkea. Vai oonko aivan väärässä? :D

      Poista
    2. Jos lukee Weisin ja Hickmanin kirjat järjestyksessä, pysyy ihan hyvin kärryillä. Muut kirjailijat ovat sitten lainanneet sivuhenkilöitä ja paikkoja tästä "päätarinasta" ja keksineet niille kaikkia omia pieniä seikkailuja, joiden lukeminen ei ole pakollista niiden tärkeiden tapahtumien ymmärtämiseksi.

      Poista
    3. Okei. Hyvä tietää. Kiitti paljon! Mä oon tätä välillä just pohtinut et miten ne menee mut en sit oo jaksanut perehtyä, kun ei vielä ole ollut ajankohtaisena asiana :) Mut ehkä pian on!

      Poista