tiistai 1. marraskuuta 2016

Lukuhaaste 2016 ja marraskuun lukusuunnitelmia

Kai se on jo perinteeksi muodostunut, että kirjailija Karo Hämäläinen järjestää marraskuussa lukuhaasteen Facebookissa, jonka tarkoituksena on saada ihmiset lukemaan päivittäin vähintään 30 sivua. Minusta haasteessa on erittäin hyvää se, että se ei ole vakava. Kenellekään ei tarvitse olla tilivelvollinen ja kertoa lukiko vai ei, eikä ole vakavaa vaikka haaste jäisi kesken tai muutama päivä välistä. Sitähän se elämäkin on, välillä se tulee vain asioiden väliin, vaikka olisi suunnitellut muuta.

Mutta minä ajattelin tänä vuonna haasteen ottaa vastaan, niin kuin aiempinakin vuosina olen ottanut. Luen sen mitä ehdin ja jaksan. Marraskuussa tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä on koulu ja opinnäytetyön valmistuminen ja kurssien saattaminen loppuun. Paljoa ei siis enää ole, kunnes valmistun, mutta sitäkin tärkeämpää tehtävää.

Marraskuun aloitan kuitenkin lukemalla John Greenin Tähtiin kirjoitetun virheen loppuun. Sitä ei ole enää paljoa jäljellä, eikä pidäkään olla, koska torstaina on lukupiiri, jossa se käsitellään. Sen jälkeen aloitan lukemaan seuraavia lukupiirikirjoja, David Walliamsin Herra Lemua sekä Tomi Kontion Koira nimeltä Kissaa. Jälkimmäisen olen jo lukenut aiemmin vuosi sitten, mutta sen nyt kuvakirjana lukee nopeaa. Siitä todennäköisesti en bloggaa tänne, kun olen ajatellut ettei minulla kuvakirjoista ole oikein sanottavaa, luen niitä toisinaan sisarusteni lapsille ja muutenkin. Lisään ne kyllä yleensä Goodreadsiin, koska olen perfektionisti ja haluan sinne kaikki lukemani kirjat! :D

Viimeinen lasten- ja nuortenkirjallisuuden lukupiiri on siis marraskuun puolivälissä, jonka jälkeen on lukusuunnitelmat täysin auki.

PS. Vaikka Halloween virallisesti oli jo eilen, kuvituskuvana kuva minun posliinisesta kurpitsalyhdystä. Kuva on otettu vuonna 2012, kun opiskelin media-assistentiksi ja harjoittelimme ottamaan tuotekuvia. Voihan tätä viikkoa periaatteessa pitää Halloween-viikkona, kun Suomessa pyhäinpäivää vietetään vasta ensi viikonloppuna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti