tiistai 14. helmikuuta 2017

#hyllynlämmittäjät-haaste

Päätin minäkin tälle vuotta ottaa #hyllynlämmittäjät-haasteen vastaan. Haaste nyt on varmaan kaikille tuttu jo, mutta siis tarkoituksena lukea 12 kirjaa omasta hyllystä vuoden aikana.

Olin itse asiassa ennen vuoden vaihdetta jo ajatellut, että ensi vuonna voisin lukea vähintään yhden kirjan kuukaudessa omasta hyllystäni, ennen kuin tiesin tästä haasteesta. Lukeminen nyt on huonosti lähtenyt käyntiin ja onhan tätä vuottakin jo 1,5 kuukautta takana päin, mutta haastan itseni silti. Hyllyssäni on niin paljon kirjoja lukematta ja haluaisin todella kovasti päästä niitten kimppuun, mutta jokin ylitsepääsemätön voima pidättelee minua. Ehkä tämä haaste auttaa. :D

Haasteeseen valikoitui seuraavat kirjat:
  • Siiri Enoranta: Surunhauras, lasinterävä
  • J.S. Meresmaa: Mifongin perintö
  • Robert Galbraith: Käen kutsu
  • Kathryn Stockett: Piiat
  • Charlaine Harris: Veren voima
  • Mintie Das: Storm Sisters : Kuohuva maailma
  • Lauren Oliver: Delirium
  • J.R.R. Tolkien: Hobitti
  • Hilary Duff: Elixir
  • Kass Morgan: The 100
  • Muriel Barbery: Siilin eleganssi
  • Kiera Cass: Valinta

Morganin kirja on ainut, jota olen muutamaan otteeseen yrittänyt aloitella, mutta muut kirjat on koskemattomia. Harry Potter-sarjaa minulla on suuri into lukea eteenpäin, mutta en niitä nyt tähän haasteeseen ottanut mukaan, sillä minulla on niitten kanssa toinen juttu meneillään. Palaan siihen asiaan myöhemmin myös blogin puolella :)

Lukuinto ei ole vielä oikein kunnolla palautunut. Yritin torstain lukupiirikirjaa (Erin Hunterin Soturikissat-sarjan kirjaa) saada luettua, mutta se ei vain napannut minua mukaan yhtään, joten luulen jättäväni sen kesken. Mutta ehkä tämä tästä kevään mittaan, kun aurinkokin alkaa paistaa. :)

11 kommenttia:

  1. Luen joka kuussa varmaan useammankin kirjan omasta hyllystä, mutta kun ne kirjat lisääntyvät mystisesti! XD Pitäisi varmaan eristäytyä johonkin piilopirttiin lukemaan kauas kaupoista (ja tietysti ilman internetyhteyttä, koska sieltä niitä ihanuuksia löytyy)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä taas olen lukenut käytännössä täysin kirjaston antimia, sillä "ehtiihän ne omat kirjat lukea sitten joskus, ei ne mihinkään mene" :D Ja sitten niitä on kerääntynyt älyttömästi ja lähes kaikki lukemattomia.

      Poista
  2. Tää on tosi kiva haaste! :-) Oon nyt useaan otteeseen törmännyt Siilin eleganssiin ja se on alkanut kiinnostamaan mua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin oon törmäillyt siihen kirjaan monesti muutama vuosi sitten ja ostinkin sen sitten itelleni oisko ollut joltain pieniltä kirjamessuilta. Kovat on odotukset sitä kohtaan mutta vähän pelottaa :/

      Poista
    2. Siilin eleganssi oli mun mielestä kyllä aivan mainio kirja. Tykkäsin kovasti!

      Poista
  3. Kylläpä sointuu hyvin kirjojen värit yhteen :D Täytyy sanoa, että tuolta listalta voisin lukea kaiken itsekin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kappas, niinpä sointuukin! :D Kiva kuulla!

      Poista
  4. Oo mitkö kirjat! Haluaisin lukea nuo kaikki :'D Veren voima ja Valinta on luettuja (molemmat lötyvät myös omasta hyllystä) ja molemmat mielestäni hyviä :) Siilin eleganssi, Piiat ja Käen kutsu löytyy myös omasta hyllystä lukemattomina... Mutta en jostain syystä nostanut niitä omalle hyllynlämmittäjä listalle.:D Ehkä senkin takia kun lukemattomia on omassa hyllyssä vissiin 200. Hups.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luulen, että mullakin on lukemattomia samoissa määrin. Sain muutama kuukausi sitten asuntooni pienen kirjahyllyn, johon sitten valkkasin siistimpiä ja hienoimpia kirjojani, joista sitten valikoin kirjat tähän haasteeseen. Kaapeissa ja laatikoissa ja mihin ikinä vaan mahtuukaan, on sitten mm. paljon kirjaston poistoja ja muita kirjoja :D

      Poista
  5. "ehtiihän ne omat kirjat lukea sitten joskus, ei ne mihinkään mene"
    Tuo on niin tuttu ajattelutapa!:D Ja turmiollinen, koska itse ainakin haalin ne mielenkiintoisimmat oman hyllyyn, mutta jostain syystä nekin jää roikkumaan, koska eksyn (jälleen) kirjastoon.

    Muutaman olen noista lukenut, mutta Piikoja voin ilolla suositella:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan! :D Siksi pitäisikin yrittää parantaa tapansa ja lukea omasta hyllystä kirjoja, kun ne usein on niitä jotka oikeasti kiinnostavat.

      Piiat-elokuvan olen nähnyt vuosia sitten ja tykkäsin kovasti. Kirjastakin olen kuullut pelkkää hyvää :)

      Poista