tiistai 21. helmikuuta 2017

Kirjahankinnat, osa 8: Hirviöiden meri & Labyrinttitaistelu

Luin Rick Riordani Percy Jackson -sarjasta neljä kirjaa joskus vuosia sitten, luultavasti lukioaikana, kun ensimmäinen kirja on suomennettu 2008. Viimeinen kirja sitten jäi jostain syystä lukematta.

Minua on aina kiinnostanut Antiikin Kreikan mytologiat. Muistan tarttuneeni Salamavarkaaseen tietämättä edes mistä kirja kertoo ja yllättyneeni kun se nappasi otteeseensa ja sisälsi mytologiaa. Ihastuin sarjaan välittömästi ja päätinkin hankkia sarjan hyllyyni. Tähän asti olen omistanut vain ensimmäisen ja viimeisen osan, kunnes Facebookissa yhdeltä kirpputorilta bongasin tätä sarjaa myytävänä. Ostin Hirviöiden meren ja Labyrinttitaistelun yhteensä 5 eurolla. Harmikseni sarjasta puuttuu nyt kolmas osa, jonka myyjä oli ehtinyt myydä pois.

Tutkiskelin ostamisen jälkeen tämän sarjan hintoja ja yllätyin miten korkealla ne vieläkin ovat, vaikka sarja sinänsä on jo vanha. Liekö syynä sitten Riordanin suosio? Pääasiassa uutena sarjan kirjat maksavat 20 euron tietämillä kappale. Täytyy vielä yrittää hankkia Titaanien kirous joskus, toivottavasti vähän huokeammalla hinnalla :D

4 kommenttia:

  1. Oi, nää ois kyllä mukava lukea! Oon katsonut ainoastaan sen ensimmäisen elokuvan. Harmittaa edelleen kun joku joskus myi näitä 5kpl (eli kaikki osat? en ymmärrä miten nämä menee.. :D) viidellä eurolla. Jäin miettimään liian pitkäksi aikaa ja joku ehti ennen mua! Perhana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, jos koko sarjan olisi saanut vitosella niin halvalla olisi lähtenyt! Mä kyllä suosittelen, vaikka on nää ehkä semmosille varhaisteineille suunnattuja, mutta mä tykkään kreikan mytologiasta niin paljon etten välitä :D Ja no miks nyt muutenkaan pitäis välittää :D

      Poista
  2. Hinta on ainakin yksi syy, miksi omassa hyllyssä englanninkielisten kirjojen osuus kasvaa jatkuvasti. Suomalaisista kirjoista odotan sitten kieli pitkänä pokkariversioita :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjat ovat kyllä kalliita, mutta sitten toisaalta taas eivät kirjailijatkaan niistä paljoa saa. Se on harmillista kun haluaisi kannattaa ainakin kotimaisten kirjailijoiden kohdalla heidän työtään, mutta oma budjetti vaan ei oikein anna myötä. Minä ostan yleensä alennusmyynneistä tai kirppareilta, mieluummin kovakantisina kuin pokkareina. Englanninkieliset kirjat ovat hyllyssäny kyllä lisääntyneet vaikka aika vähän englanniksi olen vasta lukenut :)

      Poista